wtorek, 31 stycznia 2023

Niebieski obrus świąteczny

Tak, tak dziś jeszcze u mnie temat świąteczny. Dlaczego? Bo jak zwykle nie nadążam za świętami.

Obrus, który dziś chcę Wam pokazać już dawno chciałam wyszyć. Płótno z nadrukowanym wzorem przeleżało kilka lat, nie miałam na niego konkretnego pomysłu. Trochę infantylny wzór, taki rzekłabym makatkowy nie chciałam, aby wyszedł kiczowato. W tym roku zdecydowałam w końcu, że przeznaczę go do kuchni, a skoro tak, to musi być koniecznie w niebieskościach, tak jak moja kolekcja angielskiej porcelany. Obrus wyszyłam już po świętach, dlatego dopiero teraz go prezentuję.

Kolory w hafcie dobrałam sama. Na koniec oczywiście stwierdziłam, że mogło być trochę inaczej, ale trudno... Wyszło tak:





Całość obszyłam biało-niebieską koronką. Pewnie granatowa pasowałaby lepiej, ale chciałam wykorzystać gromadzone w szufladzie przydasie. 

Tak wygląda w całości

A tak z angielską porcelaną


A tak... hm...z wielbicielem rękodzieła swojej pańci ?

Pozdrawiam cieplutko :)


10 komentarzy:

  1. Gosia jak dla mnie obrus wyszedł idealny, pod względem kolorystyki, cieniowań i perfekcyjnie wyszyty sznureczkiem, gratulacje, jest cudny, infantylnie ciepły w odbiorze, buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny ten obrus. Wzorek nietypowy ale fajnie że taki delikatny w kolorystyce. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu obrus jest cudny,kolory idealnie wybrałaś a subtelna koronka idealnie pasuje, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Makatkowy, jak napisałaś, wzór przywodzi mi na myśl szczęśliwe lata mojego dzieciństwa i hafty, jakie wtedy wykonywałam. Bo od takich motywów i ściegów na płótnie zaczynałam i rozwijałam swoją hafciarską pasję w bardzo wczesnym dzieciństwie. Wielki sentyment mam do nich. Twój obrusik wyszedł cudnie! Kolory dobrałaś świetnie i koronka też pasuje idealnie. No i do tego ta porcelana... Wszystko razem stanowi znakomitą spójność, Gosiu! Jestem pod wrażeniem Twojej pracy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny jest ten obrus, bardzo klimatyczny, niezmiernie mi się podoba. Kolor haftu piękny, chyba razem z siostrą macie słabość do niebieskiego😉. Ten len na którym wyszywalas...masz do niego dostęp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za bardzo miły komentarz. Obrus kupiłam z gotowym nadrukowanym wzorem już bardzo dawno, przypadkiem na allegro. Nie wiem więc gdzie można kupić takie płótno.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, szkoda, że teraz nie można kupić takich tkanin z nadrukiem. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Czasem przypadkiem coś można upolować w ciuchlandzie.Ostatnio udało mi się znaleźć obrus z nadrukowanym wzorem do wyszycia w kwiatki :)

      Usuń
  6. Wszystkim bardzo dziękuję za tyle miłych słów. Cieszy mnie, że jeszcze ktoś mnie czasem odwiedza. Pozdrawiam, Gocha

    OdpowiedzUsuń