niedziela, 20 lutego 2011

Pisanka haftowana - kurs

Tak dużo pytań, o to jak zrobiłam haftowane pisanki i próśb o kursik, że postanowiłam ulec namowom i dokładnie opisać, jak takie pisanki powstały.

Oto, co potrzeba:

wyhaftowane motywy na dwie połówki jajka
jajko plastikowe (moje jest wielkości kurzego)
klej (ja używam kleju do drewna - mocny, szybko schnie i co najważniejsze nie zostawia plam )
nożyczki
pasmanteria (dowolna)

Jajko przecinam na połówki, przygotowane motywy wycinam zostawiając około 1 cm marginesu

Naklejam motywy na obie połówki jajka. Smaruję całą powierzchnię jajka klejem ...

... a następnie równiutko przykładam, od środka dociskając i delikatnie naciągając staram się przykleić, tak aby nie było zmarszczek. Nie jest to proste, ale wykonalne. Trzeba też pamiętać, aby mocno nie naciągać, bo wzór przyklei się nierówno.

Po przyklejeniu na powierzchnię jajka wygląda to tak:

Teraz wystający brzeg materiału nacinam w wielu miejscach ...

... i przyklejam go do posmarowanych klejem brzegów jajka, zawijając do środka. Otrzymałam takie oto gotowe połówki jajka.

Teraz sklejam połówki jajka (smaruję brzegi obu połówek) i czekam aż dobrze wyschnie. Można przycisnąć czymś jajko, żeby dobrze chwycił klej (ja wkładam pod wieko pufy)... albo cierpliwie potrzymać w ręku :)
Gdy połówki dobrze już się skleiły ozdabiam miejsce łączenia , bo nie wygląda ono atrakcyjnie. Tu oczywiście dowolność ! Ja zrobiłam tak...

... i pisanka gotowa.

Jak widzicie, naklejenie kawałka materiału na wypukłą powierzchnię jajka jest możliwe, choć i ja nie wierzyłam czytając opis wykonania takiej pisanki. Z pierwszym będzie trochę trudno, ale reszta pójdzie raczej bez problemu.
Nie mogę jednak wyobrazić sobie, jak można to zrobić na gęsiej wydmuszce !
A widziałam na jakimś zagranicznym blogu!

Dodam jeszcze zdjęcia, które mogą być tu inspiracją (pochodzą ze starych numerów "Anny") ...

Powodzenia !

46 komentarzy:

  1. Nawet nie wiesz, jak bardzo Ci dziękuję za ten kursik. Mam nadzieje, że uda mi się wykorzystać w tym roku :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie wpadła bym na to żeby jajko przeciąc na pół:))raczej zszyła bym i zamaskowała:)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za kurs. Od tygodnia zastanawiałam się jak to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przewertowałam w moim kiosku wszystkie gazetki szukając czegoś podobnego w wykonaniu.Dziękuje za ten malutki ale treściwy kursik

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne te jajka! I kursik super. Szkoda tylko, że nie jestem w posiadaniu takich haftów ;-( Może się do lumpka wybiorę???

    OdpowiedzUsuń
  6. Przystępnie opisany kursik:) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. serdecznie podziękowania za kursik. teraz można działać!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kursik super, dziękuję.

    Zapraszam po wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziekuje za kurs, to wiele wyjasnia :) Mimo to nie wydaje sie proste ;) jestem ciekawa czy zdolam sobie poradzic, chyba sprobuje kilka pierwszych jajek okleic jakims ladnym materialem zeby sie nauczyc, a pozniej , na koncu wyprobuje z haftem...pozdarwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ten numer Anny ale jakoś nigdy nie doczytałam że trzeba przyciąć jako na pół:)
    Serdecznie dziękuję za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super kursik i wogóle fajny pomysl na pisanki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kursik cudny, bardzo ale to bardzo dziękuje, na pewno zrobię sobie do koszyka ;o)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczny kurs.Nie miałam pojęcia ,że tak łatwo ładnie można nakleić hafcik na plastikowe jajko.Może kiedyś uda mi się wypróbować ten kursik.Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    http://lusillasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wpadłam tu na kursik noi miałam poważny problem z wyjściem z TEGO bloga.Dnia by mi było zamało aby wszystko obejrzeć nie mówiąc o zachwycaniu się.Po tym co tu zobaczyłam nie wiem czy powinnam ale zaryzykuję zaproszeniem w swoje skromne progi
    http://kaciksznurkaiszydelka.blogspot.com/
    Pozdrawiam i dziękuje za ucztę dla oczu.

    OdpowiedzUsuń
  15. dziękuję za kursik. świetny jest. a takie jajka są fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj !
    Bardzo ładne te wyszywane jajka-pisanki. Kurs na pewno się przyda. Zapraszam również do mnie. Pozdrawiam Iza N-P.
    www.golddust.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczny kursik.
    Dzięki serdeczne Gosi, nie wiem jednak czy w tym roku zdążę;O)
    Hmmm...ciekawe czy by się dało tak z bombką...ten termin bardziej mi odpowiada.
    A co do gęsiej wydmuszki...tak sobie myślę, że wtedy może się nakleja, ale już nie zawija do środka, tylko ucina, a linię maskuje taśmą?!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za kursik :) wyobrażałam sobie że robi się je zupelnie inaczej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gosia pisanki sa śliczne
    Dzięki za kursik

    OdpowiedzUsuń
  20. Это мой мастер-класс, на настоящих куриных и гусиных яйцах! http://fullmoontheedgeofthesoul.blogspot.com/2010/09/blog-post_25.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Niesamowity pomysl, dzieki za pieknie przedstawiony kursik.
    Jajka bajeczne!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo wam wszystkim dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze wiadomość dla NOSTRMO (nie udało mi się wejść na twoją pocztę):
    Nie ściągnęłam kursu od Ciebie. Skorzystałam z pomysłu zamieszczonego w czasopiśmie "Anna" Nr.3 1999. Jeżeli czujesz się urażona, PRZEPRASZAM.

    OdpowiedzUsuń
  24. Нет, никакой обиды! :) Просто хотела показать , что это можно сделать и из хрупкой настоящей сколупы.

    OdpowiedzUsuń
  25. A już się zmartwiłam ! Właśnie kiedyś musiałam widzieć te twoje pisanki i jestem pełna podziwu, że można to zrobić na wydmuszkach ! Ja nie odważyłabym się ! Pozdrawiam cie serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Prześliczne jajka :):):) Jak tylko znajdę czas (gdzieś tak koło 2030 roku :P ), to sobie takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękne pisanki :)
    Czy mogłabym się uśmiechnąć o wzór? Coś tam mam w swoich zbiorach, ale obawiam się, że może "nie pasować" rozmiarem, chciałabym pierwszy raz zacząć od sprawdzonego :)
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  28. Gosiu piękne pisanki :)
    Pozdrawiam
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  29. Gosiu piękny kursik :)

    Chciałabym z niego skorzystać ale nie mam schematu czyt byłabys tak miła i podzieliła sie swoim wzorkiem. Myślę,że jak na pierwszy raz, lepiej by nam wyszło niz jak same będziemy kombinować.
    mój adres ill@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Mój adresik:
    frytka-81@tlen.pl

    Z góry dziękuję bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. czy ja mogę również o schemat jajka poprosić?

    zitto_0@vp.pl

    dziękuję serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  32. czy też mogła bym prosić o wzory??

    pata312@poczta.onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne te Twoje pisanki. Wspaniale że opisałaś jak je można wykonać. Muszę spróbować, bo do tej pory robiłam tylko pisanki patchworkowe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jestem oczarowana Twoimi pisankami, pięknie dziękuje za kursik

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny kursik, bardzo czytelny. Dziękuję. ((:

    OdpowiedzUsuń
  36. dziękuję za dokładny kurs, właśnie mam takie małe styropianowe jajka i się zastanawiałam co z nimi zrobić, bo na karczochy za małe były:D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Efekt zachwycający ! Ale trzeba się przy tym napracować :)

    OdpowiedzUsuń
  38. świetne! niestety już po Wielkanocy, ale wykorzystam to za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj nie mogę się napatrzeć na te Twoje pisanki hafciki i całą resztę :)
    Mam pytanko czy tym wzorkiem na pisanke haftowana możesz sie podzielic??
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  40. Czy mogę poprosić o wzór. Przepiękne jajeczko. missia@wp.pl dziękuję

    OdpowiedzUsuń